واکنش بنیاد ملی بازیهای رایانهای به ردهبندی سنی بازیهای با محتوای خشونت
با وجود اینکه در صحن مجلس و در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته شد بنیاد ملی بازیهای رایانهای به بازیهای رایانهای و موبایلی با مؤلفههایی از جنس خشونت، ترس، استفاده از مشروبات الکلی و… ردهبندی سنی میدهد، اما این بنیاد نپذیرفت.
چهارشنبه هفته گذشته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به دو موضوع «عدم نظارت بر سامانههای ویدئویی آنلاین» و همچنین «ناکارآمدی بنیاد بازیهای رایانهای» روانه مجلس شورای اسلامی و نهایتا با عدم اقناع نمایندگان مردم با دو کارت زرد از صحن بدرقه شد، یکی از نمایندگان مجلس به نکات جالبی درباره فرآیند در نظر گرفته شده توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای ارائه ردهبندی سنی به بازیها پرداخت.
پژمانفر با اشاره به اینکه سهم بازیهای خارجی از بازار کشورمان 86 درصد بوده و در نهایت بازیهای داخلی 14 درصد سهم دارند، گفت: متأسفانه در این بازیها که با تخلف در دسترس آیندهسازان این کشور هستند محتواهایی مانند خلاف جنسی، القای کفر، تضییع دین، همجنسگرایی، آموزش انواع جرمها مانند سرقت، قتلهای دسته جمعی، روابط جنسی و… مشاهده میشود.
وی با اشاره به اینکه قانون توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای صراحتاً کنار گذاشته شده است، عنوان کرد: به عنوان مثال در پرسشنامه بازیهای رایانهای و موبایلی از مؤلفههایی مانند خشونت، ترس، کلمات توهینآمیز، استفاده از مشروبات الکلی، قمار، یأس و ناامیدی سوال میشود که بر اساس یک نمونه عملی، بازی که پاسخش در همه این موارد بلی بوده، عنوان ردهبندی سنی گرفته است.