هم زمان با برگزاری آئین ویژه پاسداشت حماسه شش مهر و جسر نادری، مردم اندیمشک و جمعی از مسئولان محلی، استانی، نیروهای نظامی و انتظامی به شهدای مدافع حرم این شهرستان ،ادای احترام کردند.

در این آئین، ضمن اهدا گل و قرائت فاتحه از مقام شهیدان والامقام، جان‌محمد علی‌پور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کیهانی، سردار شهید احمد مجدی‌نسب، سردار شهید علی‌محمد قربانی، مهدی نظری، بسیجی شهید حبیب رحیمی منش و دانشجوی بسیجی احمد حاجیوند الیاسی تقدیر شد.

نیروهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح و انتظامی کشور نیز در این آئین به شهدای مدافع حرم شهرستان یک هزار شهید اندیمشک و ادای احترام کرده و بار دیگر برای حرکت در راه ولایت و تجدید بیعت با امام راحل پیش قدم در راه حق و انقلاب، شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری در این مراسم، اظهار داشت: امروز اندیمشک به برکت خون شهدا و مقاومت مردم خود به شهر شهدای مدافع حرم مطرح شده است و این موضوع جز شناخت و بصیرت مردم پر افتخار اندیمشک چیزی را ثابت نمی‌کند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: مردم اندیمشک ثابت کرده‌اند برای دفاع از کشور و اهل بیت(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و امروز در گوشه گوشه این شهر، رشادت جوانان و روحیه شهادت طلبی این مردم طنین انداز شده است و این یک افتخار بی نظیر برای مردم اندیمشک و استان خوزستان است.

در ششم مهرماه سال 1359 دشمن بعثی با هدف تسلط بر اندیمشک و جدا سازی خوزستان با یک لشکر زرهی و تجهیزات کامل نظامی به استان خوزستان حمله ور و از طریق جسر نادری یا پل کرخه اندیمشک قصد ورود به خاک کشور را دارد.

آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ۷ نفره برگزار می‌شود
مشاهده

این حمله که از آن به عنوان اولین حمله نظامی بعثی‌ها به مرزهای جغرافیایی کشور یاد می‌شود، با پاسخ محکم مردم شهرهای شمالی استان خوزستان و جوانان اندیمشک مواجه و بیش از 300 تانک نظامی دشمن وادار به عقب‌نشینی می‌شود.