دانلود فیلم رحمان 1400
دانلود فیلم رحمان 1400
دانلود فیلم رحمان 1400 کیفیت عالی + تیزر و نقد فیلم منتشر شد.
ژانر (موضوع) : اجتماعی، کمدی
زبان : فارسی
سال انتشار : 1398
محصول کشور: ایران
کارگردان : منوچهر هادی
بازیگران : ساره بیات، بهرام افشاری، سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، مهران مدیری، غلامرضا نیکخواه
به خلاصه داستان فیلم سینمایی رحمان 1400 بپردازیم:
خلاصه داستان : فیلم رحمان 1400، رحمان (سعید آقاخانی) آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او اعلام کرده که بزودی از دنیا خواهد رفت. از این جهت رحمان فکری به سرش میزند تا از مرگ خود برای خانواده سودی حاصل کند اما همیشه با بدشانسی روبرو میشود. او با دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشههایی طراحی میکنند که اشکان (محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت بلایی سر رحمان بیاورد که خانواده رحمان با پول دیه زندگی خوبی داشته باشند. دانلود فیلم رحمان 1400
⇓ دانلود فیلم رحمان 1400 ⇓
مصرف اینترنت برای دانلود قانونی، نیم بها می باشد. کلیه اپراتورها موظف به اعمال هستند.
[دانلود نسخه 480p با حجم 685.4 مگابایت – 5.100 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 720p با حجم 1.03 گیگابایت – 5.200 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p با حجم 1.67 گیگابایت – 5.200 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 3.95 گیگابایت – 6.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه BLURAY با حجم 7.75 گیگابایت – 7.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
دانلود تمامی کیفیت های فیلم رحمان 1400 – 10.000تومان ⇐ دانلود از سرور 2
برای مشاهده تیزر فیلم رحمان 1400 به انتهای صفحه مراجعه نمایید.
بازیگران سینمایی رحمان 1400:
بازیگران: سعید آقاخانی(رحمان)، محمدرضا گلزار(اشکان)، مهران مدیری(پدر اشکان)، ساره بیات(نازیلا)، بهرام افشاری(انوش)، یکتا ناصر(شهناز)، سید محمدرضا قادری، محمد منتظمی، امیرحسین اخیانی، غلامرضا نیکخواه، ثمین مختاری، هاشم کیخسروی، محسن غلامی، هوشنگ باقری، رضا نیکنژاد، مسعود هادی، رایان شایگان، آیهان شایگان، سما بختیاری، مریم عبدل زاده، سیدکمیل فضلیپور، محمد شهرابی، ایمانا نیکوکار، محسن خانی، مهسا گروهی، فرشاد مهراد، فرید شهریاری، مسعود سیدحسینی، شهرام شیرزادی
معرفی فیلم رحمان ۱۴۰۰
رحمان ۱۴۰۰ فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیهکنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است.
فیلمبرداری این فیلم از اوایل مرداد ۱۳۹۷ شروع و در مهر ماه ۱۳۹۷ به پایان رسید. این فیلم در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده است. پس از چند هفته از اکران فیلم طبق بررسیهای صورت گرفته معلوم شد که نسخهٔ درحال اکران، نسخهٔ اصلاح شدهٔ فیلم نیست و اکران فیلم در سراسر کشور متوقف شد.
رحمان ۱۴۰۰ هماکنون چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران میباشد. در ۵ مهر سال ۹۸ نسخهٔ قاچاق این فیلم در فضای مجازی منتشر شد، هنوز نحوهٔ لو رفتن نسخهٔ با کیفیت این فیلم در دسترس نیست.
آقای سرتیپی تهیهکنندهٔ فیلم نیز از کاربران خواست که از دانلود نسخهٔ رایگان فیلم خودداری کنند و دانلود رایگان را از نظر شرعی و قانونی حرام دانستند و گفتند از کسانی که این فیلم را به صورت قاچاق منتشر کردهاند، شکایت میشود.
رکوردهای فروش فیلم رحمان ۱۴۰۰
رحمان ۱۴۰۰ رکورد فروش روزانهٔ سینمای ایران را شکست. این فیلم با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون در روز ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ صاحب رکورد بیشترین فروش یک فیلم در یک روز شد. سال گذشته این رکورد در اختیار فیلم «هزارپا» بود. برای دانلود فیلم رحمان 1400 به بالا بروید. ⇑
توقیف فیلم رحمان ۱۴۰۰
پس از اکران فیلم رحمان ۱۴۰۰ و فروش بسیار آن، مشخص شد که در برخی سینماها نسخهٔ اصلاحنشدهٔ فیلم روی پردهٔ نمایش قرار دادند؛ بههمین دلیل، اکران این فیلم در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در سراسر کشور متوقف شد.
سایر عوامل سازنده رحمان 1400:
تهیه کننده: علی سرتیپی، مجری طرح: جواد نوروزبیگی، مدیر تولید: وحید مشاری، کارگردان: منوچهر هادی، دستیار کارگردان: شهاب محسننژاد
، سیدداوود کمالی، روابط عمومی: محمد حیدری، خواننده تیتراژ: سیروان خسروی، منشی صحنه: بهاره حسینی، دستیاراول کارگردان: علی سخنگو، برنامهریزی: نغمه نظری، مسئول هنروران: حمید بخشینژاد و فارا بخشینژاد، دستیار اول فیلمبردار: همایون قربانی، دستیار دوم فیلمبردار: حسین نصیری، گروه فیلمبرداری: مهدی علیزاده، محسن خانی، امیرحسین قربانی، حسن کیا، سعید خضریان، مستندسازی پروژه (فیلمبردار پشت صحنه): ایمان شهیدزاده، مهدی کریمی، تصاویر هوایی: سعید محمدی، همایون صالحی، محسن شفیعی، محمدرضا صدیق، پارسا اسلامیفرد، شهروز کیای، ساجد محمدی
اصلاح رنگ: علی تصدیقی، دستیار تدوین: مجتبی اصفهانی، شراره موسوی، امین رضانظری، محمدابراهیم هادی، ترانهسرا: زانیار خسروی، نوازنده: هومن نامداری، بابک صفرنژاد، هیراد نیکنام، نورپرداز: حسن رحیمی، دستیار لباس: مریم محمدپور، متین توکلی، رومینا پاکدل، خیاط: زهرا بهرامی، گلرو اکبری، ابوالفضل جامهبلندی، دستیار صحنه: محمدجواد شکریان، فرهاد نصرتی، بنیامین ولیپور، اجرای دکور: محمدجواد شکریان، سیاوش آهاز، جمال بهاری، امیر سیدین، حمید طالعزاری، هومان اسماعیلزاده، سحر خلجی
با تشکر: رضا نیکو، حنا قراگوزلو، دستیار جلوههای ویژه بصری: کامیار شفیع پور، دستیار جلوههای ویژه میدانی: امیر آقابیک، رضا شفیعی، محمدمهدی باقرنهاد، عنوانبندی (تیتراژ): پژمان ابوالقاسمی، سرپرست صداگذاری (طراحی و ترکیب صدا): امیرحسین صادقی، دستیار صداگذار: سینا کووایی، مهرداد براتی، دستیار صدابردار: اشکان مزینفر، میلاد ملکی، عنوانبندی پایانی : حامد محمودیمزرعهشادی، مژده صالحیپور
نویسنده: بابک کایدان، میثم کایدان، مدیر فیلم برداری: مرتضی هدایی، آهنگ ساز: بابک زرین، سرپرست تدوین: موحد شادرو، سرپرست جلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیک، سرپرست جلوههای ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی، طراح گریم: امید گلزاده، طراح صحنه: محسن غلامی، آرتا ماهان، طراح لباس: محسن غلامی، آرتا ماهان، صدابردار: وحید دوزنده، عکاس: معین باقری
نقد و بررسی فیلم رحمان 1400:
نقد و بررسی: مواد لازم برای ساخت چنین فیلمی بسیار ساده است منوچهر هادی بعنوان کارگردان علی سرتیپی مدیر پردیس کوروش که سانس های بیشتری به فیلم بدهد به عنوان تهیه کننده محمدرضا گلزار به عنوان یک بِرند پرفروش، استفاده از همسرِ کارگردان در نقش اصلی زن و یک بازیگر کمدی که این بار قرعه به نام مهران مدیری در چند سکانس محدود و سعید آقاخانی افتاده است
صفحه فیلم
اساسا نوشتن برای فیلم های کمدی که در ایران ساخته می شود اشتباه است، نقدهایی که نوشته می شود و هشدارهایی که داده می شود دردی را دوا نمی کند باز هم فیلمساز با همان شیوه ی مبتذل سازی اش شبه فیلم می سازد و مخاطبِ بیچاره در تعطیلات نوروز با پرداخت بیست هزار تومان بهای بلیت باید آن را تماشا کند، اینکه چگونه این فیلم ها پروانه ساخت می گیرند واقعا جای سوال دارد فیلمی مثل رحمان 1400 که صفر تا صد آن در چند جلسه محدود ساخته می شود چرا باید در نوروز اکران شود؟
کدام نهاد مسئولیت چنین فیلم مبتذلی را به گردن می گیرد؟ اثری که ادامه ی جریان مبتذل سازی ست، رحمان 1400 به معنای درستِ کلمه مبتذل و سخیف است البته که فیلمسازش عادت به ساخت چنین شبه فیلم هایی دارد، مواد لازم برای ساخت چنین فیلمی بسیار ساده است منوچهر هادی بعنوان کارگردان علی سرتیپی مدیر پردیس کوروش که سانس های بیشتری به فیلم بدهد به عنوان تهیه کننده محمدرضا گلزار به عنوان یک بِرند پرفروش.
استفاده از همسرِ کارگردان در نقش اصلی زن و یک بازیگر کمدی که این بار قرعه به نام مهران مدیری در چند سکانس محدود و سعید آقاخانی افتاده است، حالا با این مواد می شود یک اثر شبه کمدی بساز و بفروش ساخت که جیب مردم را خالی کرد و جیب عوامل را پر پول! رحمان 1400 مصداق دقیقی از ژانر بساز و بفروشی ست که این روزها به آن کمدی می گویند، فیلمی که فارغ از قصه و فیلمنامه و لحن و روایت است و فقط عناصری مثل شوخی های سخیف جنسی یا دیالوگ های دوپهلو اروتیک در آن جا دارد. دانلود فیلم رحمان 1400
فیلمی که مملو از تیکه پرانی های کوچه و خیابان است چگونه می شود به این تیکه های سخیف خندید؟ اساسا رحمان 1400 را نمی شود به شیوه ی مرسوم نقد کرد چرا که وظیفه منتقد نقد کردن یک فیلم است یک اثر هنری که خالقش برای اثرش احترام قائل باشد، فیلمی که تمام عناصر ساختاری اش در خدمت هنر قرار بگیرد آثاری مثل رحمان 1400 تصاویری بهم پیوسته اند که اصلا ربطی به سینما ندارند، حتی یک خط روایی ساده هم نمی شود در این فیلم ها پیدا کرد پس چرا باید همچین فیلمی را نقد کرد!؟
منوچهر هادی مسیر فیلم سازی اش را رها کرد او می توانست در ادامه ی فیلم هایی مثل یکی می خواد باهات حرف بزنه، زندگی جای دیگری ست و به کارگر ساده نیازمندیم به سینمای ملودرام یا اجتماعی نزدیک شود و فیلم های استاندارد بسازد اما هادی ترجیح داد در مسیری غلط فیلم های گیشه ای بسازد من سالوادر نیستم، آینه بغل و رحمان 1400 نشانه ای از خلاقیت سینمایی و هنری ندارند و نمی شود آن ها را به عنوان یک فیلم سینمایی قبول کرد.
هادی در فیلم رحمان 1400 سعی کرده به موضوع روز جامعه نزدیک شود اما ساختار الکن است و لکنت روایی دارد، موضوع شاه و گدا و پولدار و فقیر برای خودِ فیلمساز هم جدی نبوده چرا که همه چیز در رحمان 1400 کاریکاتوری ست مثل حاج آقا جالوسی که جا نماز آب می کشد زیر لب ذکر می گوید و جای مهر نماز روی پیشانی دارد اما مفسد فی الارض است یا پسرش اشکان که آقازاده ست و جلوی پدرش خودش را موجه نشان می دهد رحمان هم نقطه مقابل است یک انسان فقیر که چهار دختر دارد و زنش هفت قلم آرایش می کند حالا قرار است این آدم ها یک فیلم کمدی سیاسی را شکل بدهند اما آن چیزی که به نتیجه ی نهایی رسیده موقعیت های تکراری و لوس است که بارها نمونه اش را دیده ایم حالا اضافه کنید در این موقعیت ها دیالوگ هایی در فیلم قرار دارد که کاملا جنسی و سخیف اند، تا کجا تا چه زمانی بهره گیری از این دیالوگ های شرم آور برای فیلمساز ما حکم سینمای کمدی دارد؟
این حجم از سخافت چگونه وارد سینمای کمدی ما شد، چگونه بازیگری مثل سعید آقاخانی حاضر می شود با حرکات لمپنیزم همچین نقشی را بازی کند؟ یا یکتا ناصر در تمامی سکانس هایش لبش را غنچه می کند این ادا و اصول های سخیف چه تاثیری روی مخاطب دارد؟ تا چه زمانی باید فیلم هایی را ببنیم که محمدرضا گلزارش یک خانه ی اعیانی داشته باشد و دائما فخر بفروشد و ماشین ها چند میلیاردی سوار شود؟دانلود فیلم رحمان 1400
استعداد و خلاقیت کجا رفته است که فیلمساز سینما فقط می تواند فیلم های لاکچری بسازد و در آن قشرِ ضعیف جامعه را بکوبد و در آخر از آن یک قهرمان بسازد، شوخی نویسی در سینمای ایران تبدیل شده به موقعیت های هجو و مبتذل قطع عضو شدن دستگاه تناسلی یک مرد و حرکات موزون رحمان و انوش مقابل اشکان یا استفاده چندباره از دیالوگ بانک اسپرم و شوخی نابجا با آن، تا چه اندازه می تواند به شعور مخاطب توهین کند؟
رحمان 1400 ابتذال را به حدی رسانده است که دیدن این فیلم در سالن سینما همراه با خانواده شرم آور است، فیلم در نوروز اکران شده حتما نوجوان ها هم این فیلم را می بینند چه چیزی به آن ها اضافه می شود؟ اساسا این گونه از فیلم ها به محض پایانش از فکر مخاطب پاک می شوند در این میان تماشاگر پول و وقتش را صرف اثری می کند که هیچ منفعتی برای او نداشته، یک اپلیکیشن اینترنتی اسپانسر رحمان 1400 بوده در اواسط فیلم در دیالوگی میان بازیگران اصلی فیلم تبلیغ این اسپانسر می شود این را هم به فاجعه های دیگر این فیلم اضافه کنید. دانلود فیلم رحمان 1400
سینمای ایران آنقدر دست به دهان شده است که باید در فیلم رحمان 1400 تبلیغ یک اسپانسر را کرد، منوچهر هادی دو بار در فیلمش با فیلم هایی مثل فروشنده یا جدایی نادر از سیمین شوخی می کند که البته زیاد هم جدی و مهم گرفته نمی شود اما منتقد به یاد می آورد که روزگاری هادی دستیار فرهادی بوده اما هیچ نکته ای از او درس نگرفته، رحمان 1400 کمدی سیاسی یا فانتزی نیست یک فیلم کاملا تجاری وابسته به بازیگر است چرا؟
در تبلیغ های تلویزیونی یا بیلبوردهای این فیلم مهران مدیری و محمدرضا گلزار نقش مهمی دارند حتی در بیلبورد گلزار را با دستبند و لباس زندان کنار مدیری می بینیم که همچین نمایی در فیلم وجود ندارد، سواستفاده کردن از جیب مردم برای سرمایه اندوزی روش مناسبی نیست، همان طور که گفته شده نمی شود فیلمی مثل رحمان 1400 را تحلیل و بررسی کرد، نماهای ساختگی و انیمیشنی، لوکیشن های محدود و قاب های بسته ی تلویزیونی را نمی شود مورد بررسی هنری قرار داد چون این فیلم هیچ نقشی در تاریخ سینمای ایران نخواهد داشت، وظیفه فیلمساز فیلم ساختن است اما گاهی هم می شود فیلم نساخت و به جای آن بیشتر مطالعه کرد و فیلم دید فیلم ساختن به هر قیمتی ارزش فیلمساز را پایین می آورد ، مسئولین ارشاد باید نسبت به پروانه ساخت و پروانه نمایش قدری سخت گیرانه عمل کنند تا سینمای کمدی به دوران طلایی اش بازگردد. منبع سلام سینما