دانلود فیلم خرگیوش
دانلود فیلم خرگیوش
دانلود فیلم خرگیوش با کیفیت عالی + نقد قرار گرفت.
نویسنده: مانی باغبانی
موضوع (ژانر): کمدی
مدت زمان: 87 دقیقه
سال انتشار: 1397
محصول کشور: ایران
کارگردان: مانی باغبانی
بازیگران: جواد عزتي، بابک حمیدیان، سیامک انصاري، سیامک انصاري پانته آ سیروس، مینا ساداتی…
به خلاصه داستان فیلم خرگیوش بپردازیم:
خلاصه داستان فیلم خرگیوش: پدر «آرش» (بابک حمیدیان) مجبور میشود به خارج کشور برود. بنابراین دوستان «آرش»، «بابک» (سیامک انصاری) و «بهنود» (جواد عزتی) کنار او میمانند تا تنها نباشد. در این میان آٰش تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی خانه را تغییر بدهد. اما خانم طراح، در اتاقی را باز میکند که…(دانلود فیلم خرگیوش)
[دانلود نسخه 480p با حجم 573.42 مگابایت – 4.000 تومان]
[دانلود نسخه 720p با حجم 898.17 مگابایت – 4.500 تومان]
[دانلود نسخه 1080p با حجم 1.59 مگابایت – 5.000 تومان]
[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 2.26 گیگابایت – 6.000 تومان]
دانلود تمامی کیفیت های فیلم خرگیوش – 10.000تومان
بازیگران: جواد عزتي، بابک حمیدیان، سیامک انصاري، پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی و مينا ساداتي
معرفی فیلم خرگیوش:
معرفی فیلم خرگیوش: خرگیوش فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی محصول سال 1395 است. خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی در مقام کارگردان است که پیشتر او را به عنوان منتقد و همچنین نویسندهی فیلمهایی همچون (مهمونی کامی) و (نهنگ عنبر) میشناختیم. (مهمونی کامی) توفیق اکران نیافت و بسیار حاشیه ساز شد اما (نهنگ عنبر) توانست رکورد فروش را جا به جا کند. وی پس از تجربهی موفقش در نگارش فیلمنامهی نهنگ عنبر، مجددا به سراغ نگارش و ساخت فیلمی کمدی رفته است.
فیلمی که در سال 95 ساخته شد و تا به امروز در نوبت اکران قرار داشت و نهایتا با اعمال اصلاحات این روزها در حال اکران است. فیلم همچنین متقاضی شرکت در جشنوارهی فجر سال 95 بود که از سوی هیئت انتخاب کنار گذاشته شد. برخی فیلم را یک کمدی متفاوت قلمداد میکنند و از آن لذت بردهاند اما عدهای دیگر نتوانستند با آن ارتباطی برقرار کنند. فیلم خرگیوش به فروش گیشه ای ۲ میلیارد تومان دست یافت . این فیلم همانند نامش خلاصه داستانی عجیب دارد! (دانلود فیلم خرگیوش)
سایر عوامل سازنده خرگیوش:
سایر عوامل : نویسنده و کارگردان: مانی باغبانی، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، صدابردار: امین میر شکاری، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: دارا دارایی، طراح گریم: عظیم فراین، طراح صحنه و لباس: ملودی اسماعیلی، مدیر تولید: مهدی چراغی، جلوه های ویژه: بهنام خاکسار، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آلاله هاشمی، منشی صحنه: سعیده دلیریان، عکاس: احمد رضا شجاعی، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، فضای مجازی: آریان امیرخان، سرمایه گذاران: حبیب اسماعیلی، بیژن لاهوتی
نقد و بررسی فیلم خرگیوش: عیش مدام
به جرات میتوان ادعا کرد، فیلم اولیها هیچ زمانی مانند این روزها روی بورس نبودند و مخاطبان جدی و عمومی سینما کارهایشان را رصد نمیکردند. در همین اوضاع و احوال هم هست که باید انتظار هر فیلمی را داشته باشیم. فیلمهایی که قرار است حرفی برای گفتن داشته باشند، پیروان سبک فرهادیسم، مشتاقان کمدیهای پرفروش و گیشهای و اخیراً هم دنباله رویان نمایش فقر و نکبت اجتماعی که بعد از «ابد و یک روز» سعید روستایی کاملاً پیشبینی میشد، هرکدام گوشهای از پدیده فیلم اولیها هستند. (دانلود فیلم خرگیوش)
در کنار اینها هم هستند آثاری که بکر و تازه هستند و با نگاهی نو بیننده را با خود و قصه کاراکترها یشان همراه میکنند، فراموش نکنیم که سعید روستایی و محمدحسین مهدویان که اکنون چهرههای شناختهشدهای در سینما هستند، هردو از همین گروه متأخر فیلم اولیها بودند.
«خرگیوش» اولین ساخته مانی باغبانی، از آن دسته فیلم اولیهایی است که حسابی شوکهتان میکند. باغبانی که قبلاً نگارش کمدی موفق «نهنگ عنبر»، ساخته سامان مقدم را در کارنامهاش دارد، با «خرگیوش» کاملاً فراتر از انتظار و خارج از محدودهای که از وی انتظار داشتیم ظاهر میشود. پس اجازه دهید کلیت ماجرای «خرگیوش» را مشخص کنیم که اگر هنوز به تماشای این اثر ننشستهاید، تکلیف تان را بدانید که آیا «خرگیوش» میتواند برایتان جذاب باشد یا خیر. اگر به دنبال یک کمدی سبک و مفرح مثل «نهنگ عنبر» میگردید، اگر قصهگویی یک اثر سینمایی برایتان مهم است و اگر اساساً با فیلمسازی مدرنی که آثاری از پست مدرن را نیز در خود دارد مشکل دارید، به هیچ وجه به «خرگیوش» را انتخاب نکنید.
اولین فیلم بلند داستانی مانی باغبانی به هیچ وجه قصهگو نیست و حتی کمدی هم نیست. «خرگیوش» یک طنز سیاه است که اگر درکش نکنید هیچ معنایی برایتان نخواهد داشت. همه آنچه در فیلم میبینید، همان جملهای است که در تیزرهای فیلم هم گنجاندهشده است؛ سه دوست در یک روز مشخص گل مرگ میزنند و شادی میکنند. همه فیلم همنشینی بابک (سیامک انصاری)، آرش (بابک حمیدیان) و بهنود (جواد عزتی) است که در یک روز مشخص قرص شادی آور مصرف میکنند و تا پایان فیلم گفتگوهای بهظاهر بیمعنا و مسخره ردوبدل میکنند و خودشان به کارهای خودشان میخندند. (دانلود فیلم خرگیوش)
همچنین بخوانید:
اما حقیقت این است که «خرگیوش» یک اثر ابزورد است که کاملاً فضای جامعه پسابرجامی را به تصویر میکشد. سه شخصیت فیلم هر سه به یک اندازه در روایت عجیب و غریب فیلم نقش دارند و این روایت به ظاهر کمدی و در باطن سیاه را به پیش میبرند. کاراکترهایی که به اندازه روایت عجیب و غریب هستند و با شکل و شمایلهای سینماییشان به بهترین شکل معرفی میشوند و با بیننده ارتباط برقرار میکنند و مهمتر از همه ایفاگران این نقشها هستند که بار سنگین ریتم ناموزون عمدی فیلم را به دوش میکشند.
«خرگیوش» علاوه بر اینکه کاراکتر محور است، لوکیشنهای محدودی هم دارد و اساساً فضاسازی فیلم به گونهای است که حس پوچی و توخالی بودن فیلم را که از روایت ابزورد آن میآید را به خوبی نشان میدهد. «خرگیوش» در لایه ظاهری داستانش، از تنهایی آرش میگوید، از پدر بیمارش که برای درمان عازم خارج از کشور است و ناامیدی که وی را فراگرفته است، از انتظارش برای شنیدن خبری خوب، از حسرتش هرگاه که به برج میلاد نگاه میکند که پدرش معمار آن بوده است، از گمشدن خرگوش او که کلید همه تحقیقات چندسالهاش است، اما در لایه زیرین این انتظار و ناامیدی و این نگاه خیره به شهری آشنا، «خرگیوش»، جامعهای را به تصویر میکشد که چشم به اخبار دارند، در انتظار یک خبر خوب هستند و همچنان امیدوار که کلید مشکلات پیدا شود، اما در دلشان ناامیدی مرگباری موج میزند. به همین دلیل است که آرش در حساسترین لحظه زندگیاش و مسلماً حساسترین لحظه فیلم، وقتی به صحبتهای پدر در حال مرگش گوش میکند در ذهن آهنگی شیش و هشتی را مرور میکند که در تناقض کامل با فضای غمگین ناشی از اعترافات پدرش حاصلشده است قرار دارد.
کلیت «خرگیوش» انتظار است، انتظار و مرگ بهعنوان دو عنصر همیشه حاضر زندگی روزمره ما و همه اینها در فضایی شاد و شنگول و فانتزی، همان فضای تراژی کمدی آشنای نمایشهای ابزورد است که باغبانی بهخوبی و هوشمندی در قصهاش به کار گرفته و در به ثمر نشاندن شان هم بسیار موفق بوده است. (دانلود فیلم خرگیوش)
اثبات این مدعا هم تابلویی است که بهنود و آرش و نامزدش مدتی جلوی آن میایستند و درباره مفهوم آن صحبت میکنند بدون آنکه بیننده تابلو را ببیند، انگار مخاطب کاراکترهای فیلم، حاضرین در سالن باشند تابلو تصویر مخاطبان حاضر در سالن است و بعد در پایان نمایی از تابلو میبینیم، دختر بچهای در کنار تلفن انتظار میکشد و از تلفن خون روی میز جاریشده است. همین بازیهای تصویری ازجمله شکستن دیوار چهارم در برخی از نماها، نه تنها بیننده را به عمق روایت میبرد که او را در پوچی و بیمعنایی این روایت نیز شریک میکند، مخاطب بدون آنکه بداند منتظر است، منتظر است تا اتفاقی بیافتد، داستان به نقطه اوجی برسد یا گره افکنی را شاهد باشد، حال آنکه هیچ کدام از اینها اتفاق نمیافتد و در پایان بیننده احساس میکند چند روزی در انتظار گودو بوده است.
«خرگیوش» علاوه بر فضاسازی از یک متن قوی هم برخوردار است که اگر این گونه نبود نمیتوانست به این خوبی با بیننده ارتباط برقرار کند و پیامش را منتقل کند. تکتک دیالوگهایی که بین سه کاراکتر اصلی ردوبدل میشوند با دقت نوشته شدهاند و دوپهلو و زیرکانهاند و شاید بهترینشان وقتی است که بابک به بهنود اصرار میکند که نام قرص مذکور را به او بگوید و بهنود پاسخ میدهد:” قرص تدبیر و امید”. پاسخی که در لحظه بیننده را به خنده وامی دارد اما کمی بعد و وقتی از سالن سینما خارج شد، میتواند آن را به زندگیاش پیوند بزند و معنایی دیگر برای این دیالوگ که در حالت غیر عادی بهنود گفته شده است پیدا کند. (دانلود فیلم خرگیوش از سایت بازدید ایده با خرید نیم بها)
اما همانگونه که:
همانگونه که در پایان فیلم وقتی تشت رسوایی پدر بیمار آرش به صدا در میآید و ما صدای آرش را میشنویم که در تمام فیلم نقش راوی را بازی کرده است و میگوید:” البته این موضوع چیزی از ارزشهای آن بزرگوار کم نمیکند”، ناخودآگاه یاد اخبار ضدو نقیضی میافتیم که از افرادی که بند امیدمان را به آنها گرهزده بودیم میشنویم و پاسخهایی که خودمان ردوبدل میکنیم. در نقطه مقابل لحظاتی است که به سکوت میگذرد، کاراکترهایی که در هوا سیر میکنند، یا سکوت سنگین حضور یک مهمان ناخوانده، تصنعی و خندهآور است و بیننده بدون آنکه علتش را بداند به این سکوتها میخندد و این دقیقاً همان چیزی است که فیلمساز میخواسته است، کمدی در بطن تراژدی.
«خرگیوش» از آن دسته فیلمهایی است که میتوان ساعتها راجع به آن بحث کرد، سکانس به سکانسش را موشکافی کرد و اجزای غیر مرتبطش را به هم پیوند زد. متأسفانه «خرگیوش» از همان ابتدا فیلم مظلومی بود. مدتی را در توقیف گذراند و مدتی طولانیتر در صف اکران بود. (دانلود فیلم خرگیوش)
بعد از اکران هم با بیمهری مسئولان مواجه شد و در میان رقبایش کمترین تبلیغات را داشت. برچسب کمدی هم که به فیلم خورده، خیلیها را بهاشتباه انداخته و آنهایی که به دنبال چیزی شبیه «آیینه بغل» بودند را شاکی روانه خانه کرد تا تبلیغات منفی باشند برای این فیلم. «خرگیوش» یک اثر متفاوت و قابلتأمل است که برای مخاطبان خودش میتواند بسیار جذاب باشد و لحن صمیمی و روانی دارد و ازاینجهت میتواند با بیننده عادی سینما هم ارتباط برقرار کند. تنها چیزی که «خرگیوش» نیاز دارد، یک فرصت است تا دیده شود و ذهنی است که بدون پیشداوری آن را تحلیل کند. «خرگیوش» یکی از بهترین آثار طنز چندساله اخیر سینمای ایران است و آیندهای روشن برای فیلمسازش به تصویر میکشد. نقد از بلاگ نماوا