سونی پتنت جدیدی ثبت کرده است که طبق آن، هوش مصنوعی بازی‌های دلخواه کاربر را می‌تواند انجام دهد.

در‌حال‌حاضر، هوش مصنوعی یکی از مؤلفه‌های مهم بازی‌های ویدئویی است. درواقع، المان‌های مختلف ازجمله کنترل دشمنانی که باید در طول بازی شکستشان دهید، با هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سونی برنامه‌های بیشتری برای هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی دارد.

سونی اخیرا پتنتی ثبت کرده است که اطلاعاتی درباره نوعی هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری الگوی رفتاری گیمر ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی مدنظر می‌تواند با بررسی دقیق الگوهای رفتاری گیمر در طول اجرای بازی‌های مختلف، گیم‌پلی شبیه به گیم‌پلی گیمر ارائه دهد. درحقیقت، هوش مصنوعی تمامی تصمیمات و رفتارها و واکنش‌های کاربر را ذخیره می‌کند و رفتاری شبیه به کاربر در برخورد با بازی‌های مختلف نشان می‌دهد.

فرض کنید این هوش مصنوعی با بررسی رفتار گیمرهای حرفه‌ای به درجه سختی در بازی‌ها تبدیل شود، بی‌شک لحظات جالبی رقم خواهد خورد و شاید بسیاری از گیمرهای مبتدی را از تجربه بازی در درجه سختی ذکرشده منصرف سازد. این هوش مصنوعی در شرایط مختلف مانند تجربه بازی‌های آنلاین نیز می‌تواند کارساز باشد. درواقع، زمانی‌که گیمر از کنسول یا رایانه شخصی به هر علتی دور شد، هوش مصنوعی می‌تواند به‌جای وی بازی کند و از شکست‌خوردن گیمر یا اخراج وی از بازی به‌دلیل فعالیت‌نکردن جلوگیری کند. اصولا در بازی‌های آنلاین، گیمری که برای مدتی فعالیت نکند، از بازی اخراج می‌شود؛ زیرا این موضوع تأثیر مستقیمی روی تجربه بازی دیگران می‌تواند بگذارد.

بااین‌حال، هوش مصنوعی این‌چنینی ممکن است مشکلاتی نیز به‌همراه داشته باشد. برای مثال، بازی‌های ویدئویی آنلاین پر از ربات‌هایی شود که به‌جای گیمر بازی را تجربه می‌کنند و درنتیجه از لذت تجربه بازی برای برخی از گیمرها کاسته شود. در برخی از بازی‌ها، گیمر می‌تواند بخش کمپین داستانی را چندنفره آنلاین یا محلی تجربه کند و طبیعتا وجود رباتی که گیم‌پلی شبیه به گیمر دارد، جایگزین خوبی در زمانی خواهد بود که امکان یافتن گیمرهای دیگر وجود ندارد.

امارات اولین کشور عربی که به سیاره مریخ پا می‌گذارد
مشاهده