۲.۰۰۰.۰۰۰ نفر از کافهبازار بازی خریدهاند
امیر امین شریفی، مدیر عامل کافه بازار در نشست خبری رویداد کژوالکمپ که توسط کافهبازار و آواگیمز برگزار میشود، گفت: مهمترین کار کافه بازار برای صنعت بازیسازی، فراهم کردن فضای دیدن و خرید بازی بوده که عاملی شده است تا چرخ صنعت بازی سازی بچرخد و درامد حاصل از فروش این بازیها به توسعه دهندهها کمک کرده است تا بتوانند به سراغ ساخت بازهای بعدی خود بروند.
وی با اشاره به انتشار رسمی بازیها در کافهبازار اظهار کرد: عدم رعایت کپیرایت و خرید ارزان بازیهای خارجی در بازیهای کامپیوتری، یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت بازیهای ایرانی در این زمینه بود.
مدیرعامل کافهبازار افزود: کافه بازار تلاش کرده است با روشهای مختلفی از جمله برگزاری کمپین، از بازیهای ایرانی حمایت کند و در همین راستا اخیرا کمپین متولد ایران برگزار شد.
امین شریفی خاطرنشان کرد: بیش از 30هزار بازی ایرانی از حدود چهارهزار توسعه دهنده در کافه بازار منتشر شده است که آمار رشد درامدی این بازیها، از در حال رشد بودن صنعت بازیسازی خبر میدهد.
وی اضافه کرد: تا کنون بیش از 2میلیون کاربر از کافه بازار بازی خریدهاند و روند رشد بازیها از اپلیکیشنها بیشتر بودهاست.
مدیرعامل کافهبازار تصریح کرد: کافه بازار با توجه به روند رشد بازیها، امسال برای سرعت دادن به پیشرفت این صنعت، سرمایهگذاری کرده است و ایونت کژوال خروجی این کار است.
شروین راد، مدیر توسعه و تولید بازی کافه بازار، هدف رویداد کژوال کمپ را فراهم کردن فضا برای تیمهای کوچک برای استفاده از تجربه مربیان و بازیهای ایرانی و تولید کارهای موفق در بازار ایران عنوان کرد و گفت: سه پارامتر طراحی و تولید با هدف استفاده از پتانسیل پلتفرم داخلی، شناخت مخاطب و تولید در سبکهای پتانسیلدار برای موفقیت بیشتر، استفاده از المانهای فرهنگ و زندگی ایرانی جذاب برای مخاطب برای این رویداد تعیین شدهاست.
وی یاداور شد: برای تیمهای اول تا سوم این رویداد، 25، 15 و 10 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است و این فرصت هم برای شرکت کنندگان وجود دارد که برای بورسیه توسط کافهبازار و آواگیمز انتخاب شوند.
راد خاطرنشان کرد: داوری این رویداد به عهده تیم پروموشن بازیهای کافهبازار است و بازیها بر اساس معیارهای فیچرینگ، داوری میشوند.
طاها رسولی، مدیر برنامههای آواگیمز، زمانبندی رویداد کژوالکمپ را اینگونه شرح داد: به تیمها تا 15مهر فرصت ثبتنام و معرفی بازی مورد نظرشان داده شده است و تا کنون 115تیم ثبتنام کردهاند که با محدودیت ژانر در این رویداد، تلاش شده است تیمها به دنبال ژانرهای تکراری نروند و از ژانرهایی استفاده شود که در جهان موفق بودهاند اما در ایران تولیدکنندگان به سراغ آنها نرفتهاند.
وی اضاف کرد: بعد از اتمام ثبتنام، تیمها دوهفته فرصت دارند تا نمونه اولیه بازی را بسازند و در مرحله بعد تیمها یک ماه فرصت دارند و باید زمانبندی آن را ارائه کنند و تیمهای راهیافته به این مرحله، دسته بندی و به مربیها سپرده میشوند؛ مربیها از بین کسانی انتخاب شدهاند که در بازار بازیسازی داخلی، تجربه موفق داشتهاند.
رسولی تصریح کرد: تا 30آبان تیمها فرصت دارند تا نسخه آلفا بازی را ارائه کنند و در این مرحله، تیم داوری بازخورد خود از بازی را به تیمها میدهند تا بازی تصحیح شود و این بازخوردها تاثیری در امتیاز تیمها نخواهد داشت.
مدیر برنامههای آواگیمز یاداور شد: در آخرین مرحله، تیمها 30آذر نسخه سافتلانچ بازی را از طریق کافه بازار منتشر میکنند و میتوانند از مخاطب بازخورد بگیرند و در این زمان، تیم داوری کار خود را شروع میکند و بهمن امسال همزمان با کافه گیمز، اختتامیه این رویداد خواهد بود.
طاها رسولی توضیح داد: 11مربی برای این رویداد حضور دارند که از هر بازی پرفروش در بازار، حداقل یک نفر در بین مربیها وجود دارد.