دانلود فیلم داش آکل Dash Akol
دانلود فیلم داش آکل Dash Akol
دانلود فیلم ایرانی داش آکل با کیفیت عالی Full HD + تیزر فیلم قرار گرفت.
نام فیلم : داش آکل
نویسنده : منصور براهیمی
تهیه کننده: محمد عرب
موضوع (ژانر) : کمدی ، تاریخی
سال تولید : 1396
محصول کشور : ایران
مدت زمان : 90 دقیقه
کارگردان : محمد عرب
بازیگران : حسین یاری، مهران غفوریان، هلیا امامی، نیما شاهرخ شاهی، محمدرضا شریفی نیا، علی صادقی…
به خلاصه داستان سینمایی داش آکل بپردازیم:
خلاصه داستان: فیلم سینمایی داش آکل ، این فیلم سینمایی برگرفته از کتاب سه قطره خون (مجموعه داستان کوتاه) اثر صادق هدایت رابطهٔ عاشقانه ای را روایت میکند که لوطیان و قداره کشان آواز عشق مرجان را هنوز بعد از سالها روایت میکنند و در خلاصه داستان منتشر شده آن آمده است: من میدونم جای تو، تو قلب من کجاست…. ولی…. نمیدونم…. اصلاً جایی تو قلب تو دارم یا نه؟… تو منو قبول کردی فقط به خاطر…؟
⇓دانلود فیلم داش آکل Dash Akol⇓
مصرف اینترنت برای دانلود قانونی، نیم بها می باشد. کلیه اپراتورها موظف به اعمال هستند.
[دانلود نسخه 480p با حجم 577.83 مگابایت – 3.500 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 720p با حجم 842.06 مگابایت – 4.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p با حجم 1.54 گیگابایت – 4.500 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 3.23 گیگابایت – 5.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
دانلود تمامی کیفیت های فیلم داش آکل – 10.000تومان ⇐ دانلود از سرور 2
⇓Dash Akol⇓
⇓سایت بازدید ایده: در پایین همین مطلب، برای شما عزیزان تیزر زیبای فیلم داش آکل را قرار داده است.⇓
معرفی فیلم داش آکل:
معرفی داش آکل فیلمی به کارگردانی و تهیهکنندگی محمد عرب و نویسندگی منصور براهیمی محصول سال 1396 است. در سال 1350 مسعود کیمیایی فیلمی با همین نام و با بازی بهروز وثوقی ساخته است که ماجرای داش آکل و کاکا رستم را به تصویر می کشد، که همه مردم شیراز داستان این دو را خوب می دانند. حالا پس از گذشت حدود 46 سال محمد عرب تصمیم به بازسازی و بازآفرینی این فیلم گرفته است و حسین یاری ایفاگر نقش پهلوان اصلی قصه است. خود عرب اعلام کرده فیلم او هیچ ربطی به ساخته کیمیایی ندارد و فیلم برداشتی آزاد از این قصه و ماجراست.
چهارمین فیلم سینمایی بلند محمد عرب در تاریخ 7 شهریور ماه 97 روی پرده اکران عمومی رفت و در مدت اکران حدود 345 میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم در ابتدا عشق و آتش نام داشت پس از این که کار کمی پیش رفت به آتش و قداره تغییر نام داد و در نهایت با داش آکل اکران شد و اینک پخش خانگی شده است. حسین یاری نقشی جذاب را بازی می کند تا شاید به بازی بهروز وثوق نزدیک شود. نقشی که در شب دهم نیز شاهد آن بودیم. این فیلم چهارمین اثر سینمایی محمد عرب است، که زیر و بم جوانمردی ایرانیان را روایت می کند.
بازیگران داش آکل:
حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخشاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی مشهدی، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی
سایر عوامل تولید:
نویسنده فیلمنامه: منصور براهیمی، تهیهکننده و کارگردان: محمد عرب (گرگانی)، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، انتخاب بازیگران: محمدرضا شریفینیا، سرمایهگذاران: مهندس حمید دامغانی و دکترحمیدرضا زاهدی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح چهرهپردازی: سیدمحسن موسوی، مدیرتولید: بهزاد هاشمی، صدابردار: حسین بشاش، طراح و ترکیبکننده صداها: آرش قاسمی، عکاس: علی نیکرفتار، آهنگساز: بهزاد عبدی، جانشین مدیر تولید: حسن حیدرزاده، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: حامد شریفینیا، دستیار دوم کارگردان: رضا عزیزی، دستیار برنامهریز: فاطمه فامیل دوست، دستیار سوم کارگردان: حدیث حاذقی، دستیارهنری: قدرتالله صالحی، مجریان چهرهپردازی: آفرین صادقی- مهدی خلج- مالک مالکی، دستیار اول طراح، صحنه و لباس: علیرضا حیدری، دکوراتور: یوسف بهشتی (دستیاران: صادق خرم دلشاد- ماشاءالله گلیار- محمد پورشریف- آرش رضوی)، دستیار طراح لباس: آزیتا دباغی- ماندانا مرادقلى، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانهای: علی افشار، دستیار تهیهکننده: زهرا قاسمی، گرافیست: طاها عرب.
در ادامه به چند نقد که درباره فیلم داش آکل بیان شده میپردازیم، نقدهایی متفاوت:
نقد داش آکل Dash Akol:
نقد داش آکل: این که ما با آثاری مانند «نهنگ عنبر» ، «هزارپا» و یا «داش آکل» مواجه می شویم تنها یک اتفاق بد تاریخی است چرا که
سینما کارش خاطره سازی است نه خاطره بازی. دانلود فیلم داش آکل Dash Akol
صفحه فیلم:
بعضی از داستان ها هرگز در قالب دیگری موفقیت اولیه خود را به دست نخواهند آورد چه «داش آکل» کیمیایی باشد و چه داش آکل محمد عرب. داستان کوتاه در ابتدایی ترین فرض سینمایی خود باید به یک فیلم نامه بلند نود دقیقه ای تبدیل شود تا چرخه روایت به طور جامع و مانع در آن شکل گیرد. متاسفانه آنچه صنعت فیلم سازی در ایران را از سینمایی بودن دور می کند برداشت های بد از داستان های خوب است که این داستان ها در عین دراماتیک بودنشان توانایی تجزیه شدن به مدیوم سینما را ندارند و چه بدتر که شکل کمدی گونه ای به آنها ببخشیم و ساختمان عینی و ذهنی نویسنده را دگرگون کنیم. سینمایی که داش آکل ندارد
در ادامه نقد:
سینمای ایران سینمای مردانه ای نیست. مسعود کیمیایی خیلی تلاش کرد تا سینمایی مردانه بسازد؛ او از معرفت و غیرت و بزرگی صحبت کرد اما صرفا چهره ای پوشالی از این جامعه به مخاطبان حریص ایرانی برای تماشای چنین آثاری نشان داد. در حال حاضر ما با چهره ای از مردانگی در جامعه فئودالیته و سنتی خود در سینما مواجه هستیم که کمترین سایق های ارزشی سینمایی را حفظ نکرده و به طور پویایی در حال ضربه وارد کردن به بدنه ادبیات فارسی است . داش آکل محمد عرب اگر چه مهران غفوریان ، حسین یاری ، محمد رضا شریفی نیا و … را برای رفع نیاز مالی خود دارد اما هرگز نمی تواند با این بازیگران شناخته شده قصه ای را روایت کند که عمیقا نیاز به فرم و محتوایی وابسته به تاریخ دارد. در واقع شخصیت داش آکل در فیلمنامه این اثر به طور مضحکی از ارزش های اجتماعی اش کاسته شده و به صرف این شعار که طنز می تواند معنا را بهتر به مخاطب منتقل کند ریشه های روانی شخصیت از بیخ کنده شده اند. دانلود فیلم داش آکل
جزئیات بیشتر نقد:
دیالوگ ها که شدیدا نیاز به امروزی شدن دارند به طرز فزاینده ای رو به زوال ادبی رفته اند؛ گویی مولف می خواسته علم خود را به رخ مخاطب بکشاند غافل از این که مخاطب در هنگام تماشای یک اثر سینمایی عالم ترین فرد موجود در هستی است. نکته دوم و ویژه ای که باید به آن پرداخت مسئله سینمایی این داستان است. داستانی که حتی اگر به صورت صدای شب برای مخاطب پخش شود قدرت کلمات خود را از دست می دهد و گویی هدایت هنگام نوشتن آن از علم جادوگری خاصی بهره برده است. نه تنها این داستان نمی تواند سینمایی باشد بلکه اگر نسخه ای سینمایی با آزادانه ترین برداشت ممکن از آن هم ساخته شود در تولید معنا و رسیدن به هدف خود ابتر خواهد ماند؛ اگرچه ممکن است افرادی داستان داش آکل را نخوانده باشند که این خیلی بد است اما باید همان اندازه در نطر بگیریم که همه مخاطبان این داستان را خوانده اند و حالا در سالن سینما نشسته اند تا روایتی جذاب تر را شاهد باشند که عملا به اشتباه خود پی می برند.
غرق استیصال:
سینمای نوستالژیک ایرانی وجود ندارد. این که ما با آثاری مانند «نهنگ عنبر»، «هزارپا» و یا «داش آکل» مواجه می شویم تنها یک اتفاق بد تاریخی است چرا که سینما کارش خاطره سازی است نه خاطره بازی. یعنی اینکه اگر ما نمونه های تجربی در سینما و یا ادبیات را بازسازی و یا نوسازی کنیم کار خیلی باحالی انجام نداده ایم بلکه تنها به آن نمونه ها به ناحق برچسب نوستالزیک زده ایم چه بسا که آنها خود در زمانشان بسیار آوانگارد و نئوفرمالیستیک بوده اند. اما فارق از این بحث های جانبی مخاطب است که هدف اصلی مولف قرار می گیرد. مولف هنگامی که با سلایق و نیازهای روحی روانی مخاطب مواچه می شود با خود می پندارد که بهتر است این نیاز ها را مرتفع کند پس دست به ساخت چنین آثاری می زند . باید این نکته را گوشزد که درست همین زمان است که باید مخاطب ایرانی را به تماشای آثار خوب عادت دهیم، هرچند سخت باشد مولف نباید نسبت خود را با اثرش دست کم بگیرد و باید راوی امینی برای مخاطب امروزی باشد تا فردایی بهتر با سطح سلیقه ای متمدنانه تر رقم بخورد. دانلود فیلم داش آکل Dash Akol
در این بخش نقد های بیشتری بخوانیم:
این فیلم هیچ ارتباطی با ساخته استاد مسعود کیمیایی ندارد و از شما هم میخواهم که به هیچ وجه این دو فیلم را با یکدیگر مقایسه نکنید. در همه جای دنیا مرسوم است که فیلمسازان از یک داستان معروف و با برداشتی آزاد فیلم مورد علاقه خود را میسازند. داش آکل یکی از فیلمهایی است که این روزها روی پرده است و استقبال از آن هم بد نبوده است. فیلم سینمایی داش آکل برگرفته از قصه “صادق هدایت” است. در داستان داش آکل که صادق هدایت نوشته و مسعود کیمیایی قبلا بر اساس آن فیلم ساخته: ماجرای قهرمانی ها و مردانگی و صداقت «داش آکل» را همه مردم شیراز می دانند. یک حاجی شیرازی که زمانی با او همسفر بوده و فضایل نیک داش آکل را می دانسته قبل از مرگش وصیت می کند که داش آکل به کارهای زندگی و املاک او رسیدگی کند.
در ادامه مطلب:
داش آکل در برخورد با خانواده ی حاجی دختر او را می بیند و به او دل می بندد، حال آنکه دختر سن کمی دارد. عشق دختر، داش آکل را به شراب خواری می کشاند. «کاکارستم»، که دشمن داش آکل است با آن که بارها در جدال تن به تن از او شکست خورده معهذا همه جا در غیابش رجزخوانی می کند. داش آکل ازدواج با دخترک را به علت سن زیاد خود، دور از مردانگی می داند و ترتیب ازدواج او را با یکی از خواستگارانش می دهد. شب عروسی دخترک، وقتی داش آکل از میخانه برمی گردد، با کاکارستم روبرو می شود و جدال آن ها در شب بعد به آنجا می کشد که کاکا در شرایطی که شکست خورده، قمه را از پشت در بدن داش آکل فرو می کند و داش آکل در همان حال گلوی کاکا را آنقدر می فشارد که خفه می شود و بعد خود نیز می میرد. البته داش آکل ساخته محمد عرب تفاوتهایی دارد و همه چیز طبق داستان اصلی نیست بلکه منصور براهیمی آن را بازنویسی کرده و تغییر داده. سایت بازدید ایده با ارائه اطلاعات مفید در خدمت شما کاربران عزیز است. محمد عرب (متولد ۱۳۴۳ گرگان) فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۳ با انجمن سینمای جوانان در گرگان آغاز کرد. از جمله فعالیتهای وی ساخت ۲۰ فیلم کوتاه، دریافت جوایز داخلی و خارجی، تدریس در سینمای جوان است. دانلود فیلم داش آکل
نقد:
در ادامه خلاصهای از چند نقد را بخوانید:
نمانامه نوشته است: آنچه مشخص است اینکه محمد عرب تلاش بر بازسازی فیلم مسعود کیمیایی ندارد. حسین یاری نمیخواهد بهروز وثوقی باشد و مهران غفوریان هم قرار نیست نقش کاکارستم را مثل بهمن مفید بازی کند؛ همین واقعیت «داشآکل» را تبدیل به فیلمی قابل تأمل و سرگرم کننده میکند. داستانی آشنا که این بار نمیدانیم قرار است چگونه تمام شود. داش آکل برخلاف فیلم مسعود کیمیایی به متن اصلی وفادار نیست. نقش پررنگ شخصیت «مرجان»، پرداخت بیشتر «کاکا رستم» و پایان متفاوت قصه، همه و همه چیزهاییست که ساخته محمد عرب را از قصه هدایت فاصله میدهد. حتی رقاصه داستان با نام «شهرزاد» در فیلمنامه منصور براهیمی غایب است که البته با توجه به تفاوتهای جدی فضای امروز با آن زمان کاملا قابل توجیه می نماید.
مدیسا مهراب پودر بلاگ نماوا نوشته است:
خود داستان داش آکل آنقدر دقیق و خوب نوشته شده است که نهتنها هیچ فضای خالی در بطن داستان آن وجود ندارد که خود همه آنچه را که یک فیلم برای اقتباس شدن از روی آن نیازمند است را هم در درون خود دارد: یک قهرمان جوانمرد، دختری رعنا، عشقی ممنوع، حرف و حدیث مردم در پی آن و دشمنانی که آرزوی نابودی قهرمان را دارند. میبینید این متریال برای هر فیلمسازی کافیست تا بر اساس آن فیلمی جذاب و درگیرکننده بسازد. پس چطور میشود که «داش آکل» ساخته محمد عرب نه تنها به یک فیلم خوب نزدیک هم نمیشود که بدل به کمدی ناخواستهای شده است که تنها نقطه قوتش در اینست که حداقل در این روزهای نابسامان که روحیه عمومی جامعه ضعیفتر از هر وقت دیگری است، تماشاگر را میخنداند؛ هرچند که یک فیلم کمدی نیست. دانلود فیلم داش آکل
علی رفیعی در سلام سینما نوشته است:
شخصیت داش آکل در فیلمنامه این اثر به طور مضحکی از ارزش های اجتماعی اش کاسته شده و به صرف این شعار که طنز می تواند معنا را بهتر به مخاطب منتقل کند ریشه های روانی شخصیت از بیخ کنده شده اند . دیالوگ ها که شدیدا نیاز به امروزی شدن دارند به طرز فزاینده ای رو به زوال ادبی رفته اند؛ گویی مولف می خواسته علم خود را به رخ مخاطب بکشاند غافل از این که مخاطب در هنگام تماشای یک اثر سینمایی عالم ترین فرد موجود در هستی است. نکته دوم و ویژه ای که باید به آن پرداخت مسئله سینمایی این داستان است. داستانی که حتی اگر به صورت صدای شب برای مخاطب پخش شود قدرت کلمات خود را از دست می دهد و گویی هدایت هنگام نوشتن آن از علم جادوگری خاصی بهره برده است. نه تنها این داستان نمی تواند سینمایی باشد بلکه اگر نسخه ای سینمایی با آزادانه ترین برداشت ممکن از آن هم ساخته شود، در تولید معنا و رسیدن به هدف خود ابتر خواهد ماند… دانلود فیلم داش آکل.
Danlod Film Irani, Download Dash Akol Full Movie