دانلود فیلم دارکوب
دانلود فیلم دارکوب
دانلود فیلم دارکوب کیفیت عالی + تیزر و نقد قرار گرفت.
موضوع (ژانر) : اجتماعی
تهیهکننده : سید محمود رضوی
کیفیت : عالی
سال انتشار : 1397
مدت زمان : 90 دقیقه
مخاطب : بزرگسال
محصول کشور : ایران
کارگردان : بهروز شعیبی
بازیگران فیلم : امین حیایى، مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور، هادی حجازی فر…
خلاصه داستان فیلم دارکوب :
خلاصه داستان دارکوب : زنی معتاد (سارا بهرامی) است که همسرش (امین حیایی) او را رها کرده و مجدداً ازدواج کرده است. او که به دروغ به او گفته اند فرزندش مرده، متوجه میشود کودکش زنده است. پیگیریهای زن برای پسگیری فرزندش مشکلاتی را برای پدر دختر و زن جدید (مهناز افشار) به وجود میآورد…
فیلم سینمایی دارکوب، هیچ چیز سختتر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت میبری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… عزیزانت رو میبینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار میکنن. هیچ چیز سختتر از اون نیست که ببینی تنها شدی. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…
کاربران عزیز سایت بازدید ایده برای مطالعه نقد و بررسی و تماشای تیزر سینمایی دارکوب به پایین صفحه مراجعه نمایید.
⇓ دانلود فیلم دارکوب ⇓
مصرف اینترنت برای دانلود قانونی، نیم بها می باشد. کلیه اپراتورها موظف به اعمال هستند.
[دانلود نسخه 480p با حجم 515.07 مگابایت – 3.500 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 720p با حجم 1.12 گیگابایت – 4.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p با حجم 1.53 گیگابایت – 4.500 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
[دانلود نسخه 1080p HQ با حجم 2.3 گیگابایت – 5.000 تومان] ⇐ دانلود از سرور 2
دانلود تمامی کیفیت های فیلم دارکوب – 10.000تومان ⇐ دانلود از سرور 2
معرفی فیلم سینمایی دارکوب:
معرفی فیلم : فیلم دارکوب(Axing or Woodpecker) سومین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمبرداری آن اواخر فروردین در تهران به پایان رسیده بود. با پایان فیلمبرداری، فرامرز هوتهم کار تدوین آن را آغاز کرده است. این فیلم براساس طرحی از بهروز شعیبی به نگارش درآمده است و تهیه کنندگی آن بر عهده سید محمود رضوی است. دارکوب فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و به تهیهکنندگی سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۹۶ است.
این فیلم داستان اجتماعی روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد روایت میکند. این فیلم مثل سیانور، فیلم قبلی شعیبی، پر کاراکتر و پر لوکیشن است اما نگاهش با آن بسیار متفاوت است و ادامه مسیر فیلمسازی موفق بهروز شعیبی و در مقایسه با فیلم سیانور چند پله جلوتر است. این فیلم نامزد ده سیمرغ بلورین از جمره سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شدهبود که موفق به دریافت دو سیمرغ شد.
سایر عوامل سینمایی دارکوب:
سایر عوامل : کارگردان: بهروز شعیبی، نویسنده: حسین تراب نژاد و آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، بازیگردان: علی صلاحی، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، مدیر برنامهریزی: امیر سلیمانی، مدیر تدارکات: امیر اسکندری، جانشین تهیه: فیاض هوشیار پارسیان، دستیار تهیه: محسن خواجه افضلی، منشی صحنه: غزل رشیدی، دستیار فیلمبردار: محمد عزتخواه، جلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیک، عکاس: مریم تخت کشیان، مشاور رسانهای: سیدمحمدصادق لواسانی، مدیر تولید: کامران حجازی، تهیهکننده: سیدمحمود رضوی، محصول: موسسه سینمایی سیمای مهر
بازیگران فیلم : مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور، هادی حجازی فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی منش، ندا عقیقی و امین حیایى
نقد و بررسی فیلم سینمایی دارکوب:
نقد و بررسی فیلم دارکوب از پنجره نماوا: «دارکوب»، آخرین ساخته بهروز شعیبی، جز فیلمهایی بود که بهشدت انتظار اکرانش را میکشیدیم. امین حیایی در یک نقش جدی، سارا بهرامی که سال گذشته با «ایتالیا، ایتالیا» حسابی درخشید و مهمتر از همه توانایی قصهگویی شعیبی که در کارهای قبلیاش هم به اثبات رسیده بود، همه از دلایلی بود که «دارکوب» را یک فیلم کنجکاوی برانگیز میکرد.
«دارکوب» همانقدر که انتظار داشتیم، قصهگو و پرکشش است. سکانس ابتدایی فیلم دریچهای است به جهانی که زیر پایمان جریان دارد و از آن غافل هستیم، جهانی که شعیبی برای روایت قصهاش انتخاب کرده است.
یک ناکجاآباد که مردی، همسرش را قانع میکند تا کودک به دنیا نیامدهشان را بفروشند و بعد خانواده خوشبختی را میبینیم که فرسنگها از این دنیا فاصلهدارند و بدون نگرانی کوچکی در زندگی، جشن تولد دخترشان را برگزار میکنند. تجربه سینمایی مخاطب همینجا به او هشدار میدهد که این دودنیای متفاوت لاجرم در جریان روایت به هم گره خواهند خورد که همینطور هم میشود، اما زود قضاوت نکنید. با یک ملودرام خانوادگی به سبک کارهای فرهادی که دو قشر مختلف جامعه را در مقابل هم قرار میدهد و معیارهای اخلاقی جامعه را بررسی میکند طرف نیستید. روایت «دارکوب» خیلی پیچیدهتر از این حرفهاست. گرچه، در مواجه با «دارکوب» با یک داستان ساده و خطی طرف هستیم، اما بهجای یک رویکرد کلی، باشخصیتهایی طرف هستیم که جایگاه و هویتشان در مرز ویرانی قرار دارد.
«دارکوب» مثل «سیانور»، فیلم قبلی شعیبی، پر کاراکتر و پر لوکیشن است اما نگاهش با آن بسیار متفاوت است. نهفقط از این لحاظ که با یک داستان تاریخی مواجه نیستیم بلکه از آن جهت که شعیبی برای آخرین اثرش یک معضل حاد اجتماعی یعنی اعتیاد را دستمایه قرار داده تا شبکهای از روابط آدمهای درگیر در این معضل را بررسی کند و قصهای شخصی و پر چالش را روایت کند، روایتی که علیرغم اینکه از یک الگوی قدیمی، به قدمت دایره گچی قفقازی نوشته برتلوت برشت، میآید اما بهخوبی در دل داستان نشسته است و شخصیتهای فیلم و فضای ایرانی را به خود گرفته است.
همچنین بخوانید:
«دارکوب» روایت تأثربرانگیز مهسا (سارا بهرامی) است که اعتیاد شدیدی دارد و بهطور اتفاقی همسر سابقش، روزبه (امین حیایی) را در کنار فرزندی که فکر میکرده مرده است میبیند. در ابتدا مهسا تنها انگیزهاش از نزدیک شدن به روزبه و زندگیاش، دریافت پول مهریهاش یا هر کمک مالی است که بتواند بگیرد، اما وقتی دخترش را میبیند، دختری که فکر میکرده خودش باعث مرگش شده است، دیگر نمیتواند به پول فکر کند و تنها چیزی که میخواهد تجربه مادر بودن است. این احساس مادرانگی زمانی به اوج میرسد که تینا دوست مهسا، قصد دارد کودکش را بفروشد اما مایل به این کار نیست و فقط تحتفشار نامزدش و نیاز مالی تن به این کار داده است.
روایت زندگی نابسامان مهسا، شرایط بحرانی که در آن زندگی میکند و به آن عادت کرده است، کمکم به زندگی روزبه و همسر دومش، نیلوفر (مهناز افشار) هم سرایت میکند. سماجت مهسا و سر زدنهای گاه و بی گاهش به محل کار این دو، زندگی روزبه و نیلوفر را نیز به مرز فروپاشی میکشاند.یکی از نشانههای بصری که شعیبی در «دارکوب» بهخوبی پرداخته است خانهای است که مهسا و تینا به همراه دختران و زنان دیگر در آن زندگی میکنند. خانهای که فلاکت و بدبختی از سر و رویش میبارد و هرکدام از سکنه این خانه، قصه خودشان را دارند و قهرمان شکستخورده زندگی خودشان هستند. این خانه نماد زندانی است که مهسا در آن گرفتار است و بهعنوان یک سرپناه تمام شکوه و زیبایی خیالی مهسا را یدک میکشد.
نقد فیلم «دارکوب»: بلای خانمان سوز در کمین خانوادههای خوشبخت!
در سکانسی از دارکوب، نیلوفر برای صحبت کردن با مهسا و راضی کردنش به انصراف از تصمیمش، به دنبال او میرود و پا به زندگی و دنیای مهسا میگذارد. این رویارویی، آن چیزی است که مدتها به تعویق افتاده است. ورود نیلوفر به این دنیا، نه تنها او را تا مغز استخوان وحشتزده میکند، انگار چشمهایش را هم باز میکند. بعد از این اتفاق است که نیلوفر برای اولین بار در طی شش سال زندگی مشترک، از روزبه درباره جزئیات وقایع میپرسد و به تصمیم خودش و روزبه شک میکند. این دنیای جدیدی که نیلوفر دیده است، در عین هولناکی و دور ماندنش از چشم نیلوفر و امثال او، دنیای واقعی است که دیگر نمیشود انکارش کرد؛ اما این سکانس باوجود همه جذابیتش بهترین سکانس «دارکوب» نیست. بهترین سکانس «دارکوب» جایی است که تینا فریاد میکشد و مهسا عاجزانه ضجه میزند و مخاطب صدای فریادهای ناشی از ناتوانی این دو را از ورای صداگذاری بینظیر فیلم میشنود.
درست در همینجا، روایت متوقف میشود و با یک فلشبک به گذشته میرویم و آخرین روزی که روزبه و مهسا در کنار هم بودهاند را میبینیم. در همین سکانس هم هست که سارا بهرامی که در تمام طول فیلم بازی قابل قبولی ارائه داده است اما به بهترین کارش نزدیک نشده است، به ناگاه بیننده را شوکه میکند. وقتی دیگر آن گریم سنگین روی صورتش نیست و اغراق بازی در نقش یک زن معتاد را یدک نمیکشد، در اینجا بهرامی در فلاکت یک مادر، یک زن و یک معتاد فرو میرود و بیننده را با خود در این منجلاب غرق میکند. در مقابل «دارکوب» جز معدود مواردی است که مهناز افشار بازی یکدست و روانی در طول فیلم ارائه میدهد.
نقد فیلم «دارکوب»: شور و خروش سیری چند!؟
امین حیایی هم گرچه انتظار میرفت بتواند در این نقش حسابی بدرخشد، اما فروغ چندانی ندارد. هادی حجازی فر که با «ایستاده در غبار» به یک ستاره تبدیل شد و بعد از «ماجرای نیمروز» و درخشش در آن فیلم به یک ستاره تمام معنا در سینمای ایران تبدیلشده است، بااینکه در «دارکوب» حضور کوتاهی دارد، اما درخشش خوبی دارد و موقعیت سخت شخصیتش که برادر مهساست را بهخوبی منتقل میکند.
در نهایت «دارکوب» در ادامه مسیر فیلمسازی بهروز شعیبی، تجربه موفقی است و در مقایسه با «سیانور» چند پله جلوتر است. شعیبی به خوبی در «دارکوب» قصهگویی میکند، شخصیتهایش را معرفی میکند و آنها را به ذهن بیننده گره میزند، شرایط دراماتیک و جذابی میآفریند و با یک ریتم مناسب بینندهاش را تا پایان همراه میکند؛ اما به نظر میرسد که شعیبی باوجود سابقه ساخت چند فیلم و سریال هنوز سبک خود را نیافته است و «دارکوب» علیرغم همه جذابیتهایش، نفوذ چندانی ندارد و تأثیر برانگیزیاش به سالن سینما محدود میشود. «دارکوب» بهشدت فاقد یک عنصر جذاب دراماتیک است که آن را منحصربهفرد کند و در کارنامه کاری شعیبی آن را ویژه سازد. پس هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم که شعیبی میتواند از سطح یک فیلمساز معمولی به سطح بالاتری برسد و فیلمی بیافریند که در حین سکانسهای جذاب و پراکنده و داستانی چالش برانگیز و ویژه باشد یا خیر.
Download Darkoob (Woodpecker) Movie Danlod Film Darkoob Download Woodpecker Movie Axing